Νέος ΚΟΚ: Δείτε πόσο θα μειωθούν τα όρια ταχύτητας – Πώς θα ελέγχονται οι παραβάτες

2022-05-18

Μειωμένα όρια ταχύτητας σε πόλεις, σχολεία και υπεραστικά δίκτυα αναμένεται να φέρει ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, ώστε η χώρα να περιορίσει περαιτέρω τους θανάτους που σημειώνονται στην άσφαλτο.


Μειωμένα όρια ταχύτητας σε πόλεις, σχολεία και υπεραστικά δίκτυα αναμένεται να φέρει ο αναθεωρημένος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που θα παρουσιαστεί το επόμενο διάστημα, ώστε η χώρα να περιορίσει περαιτέρω τους θανάτους που σημειώνονται στην άσφαλτο.

Οπως προκύπτει από το Εθνικό Σχέδιο Οδικής Ασφάλειας έως το 2030, που βρίσκεται στη δεύτερη φάση της διαβούλευσης, τα οχήματα προτείνεται να κινούνται με 30 αντί για 40 χλμ., στο υπεραστικό δίκτυο στα 80 από 90 χλμ./ώρα, ενώ έξω από τα σχολεία αυτοκίνητα και μηχανές να μην αναπτύσσουν ταχύτητα μεγαλύτερη των 20 χλμ.

«Η μείωση των οδικών τροχαίων ατυχημάτων στην Ελλάδα και η βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας της χώρας αποτελούν βασική προτεραιότητα της κυβέρνησης, του πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη, και του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή. Επιδιώκουμε να διαφυλάξουμε το δικαίωμα στη ζωή των Ελληνίδων και των Ελλήνων, αλλά και να διαμορφώσουμε καλύτερες και ασφαλέστερες συνθήκες για την κυκλοφορία των πεζών, των ποδηλατών και όλων των οχημάτων», σημείωσε ο υφυπουργός Μεταφορών, Μιχάλης Παπαδόπουλος.

Επεμβάσεις

Τι όμως προβλέπει το Εθνικό Σχέδιο; Σε ό,τι αφορά στις επεμβάσεις στις πόλεις, προτείνονται οι ζώνες 30 χλμ./ώρα σε όλες τις κεντρικές αστικές περιοχές, όριο ταχύτητας 20 χλμ./ώρα έξω από όλα τα σχολεία, δημιουργία κυκλικών κόμβων, επανασχεδιασμός διασταυρώσεων, διαπλάτυνση πεζοδρομίων, αναβάθμιση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού και συντήρηση βλάστησης. Παράλληλα, προβλέπονται μέτρα ήπιας κυκλοφορίας, αναβάθμιση διαβάσεων πεζών, καθώς και δημιουργία υποδομών για κυκλοφορία ποδηλάτων.

Αντίστοιχα, οι προτάσεις για βελτιώσεις στο υπεραστικό δίκτυο περιλαμβάνουν μείωση ορίων ταχύτητας σε 80 χλμ./ώρα από τα 90, επανασχεδιασμό χάραξης οδού, τροποποίηση διατομών, επανασχεδιασμό κόμβων, ανισοπεδοποίηση κόμβων, δημιουργία κυκλικών κόμβων, αλλά και βελτιώσεις σε επικίνδυνες θέσεις: όπως σήμανση, στηθαία ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμός, διαμόρφωση παρόδιου χώρου, ορατότητα, συντήρηση οδοστρωμάτων, σήμανσης, στηθαίων ασφαλείας, ηλεκτροφωτισμού και βλάστησης, επεμβάσεις στις ισόπεδες διαβάσεις τρένων.

Ελεγχοι

Το Σχέδιο προβλέπει επίσης και σημαντικές αλλαγές στο ζήτημα των παραβάσεων, τόσο σε επίπεδο καταγραφής όσο και στο κομμάτι πιο αυστηρών και στοχευμένων ελέγχων.

Ειδικότερα, στην κατεύθυνση αυτή σχεδιάζεται η ανάπτυξη και λειτουργία ενός νέου Ολοκληρωμένου Συστήματος Διαχείρισης Παραβάσεων με διαφοροποιήσεις στις διαδικασίες πιστοποίησης των παραβάσεων και των παραβατών. Ταυτόχρονα, θα προχωρήσει ο εντοπισμός των παραβατών με μηχανικά μέσα, κατεύθυνση, προς την οποία θα συμβάλουν η ψηφιακή καταγραφή των παραβάσεων, η οργάνωση ενός Κέντρου Διαχείρισης Παραβάσεων που θα είναι πλήρως αυτοματοποιημένο και συνδεδεμένο με όλες τις σχετικές βάσεις δεδομένων, η αυτοματοποίηση του Συστήματος Ελέγχου Συμπεριφοράς Οδηγών (ΣΕΣΟ), καθώς και η ανάπτυξη ενός online συστήματος ενημέρωσης των χρηστών της οδού για τις παραβάσεις τους.



Πηγή    https://eleftherostypos.gr/ellada/neos-kok-deite-poso-tha-meiothoun-ta-oria-tachytitas-pos-tha-elegchontai-oi-paravates