Η αναβάθμιση της απάτης

2019-06-23

Του ΠΑΣΧΟΥ ΜΑΝΔΡΑΒΕΛΗ

Οι μόνοι που δουλεύουν εντατικώς καλοκαιριάτικα είναι τα τρολ του ΣΥΡΙΖΑ. Μάλιστα, έχουν ανέβει κι επίπεδο. Τώρα δεν παραποιούν τις δηλώσεις του αρχηγού της αξιωματικής αντιπολίτευσης μόνο γραπτώς, μοντάρουν και τα βίντεο.

Σύμφωνα με το παρατηρητήριο ψευδών ειδήσεων ellinikahoaxes, σε «βίντεο που κυκλοφορεί στα κοινωνικά δίκτυα με χιλιάδες κοινοποιήσεις και εκατοντάδες χιλιάδες θεάσεις» ο κ. Κυριάκος Μητσοτάκης εμφανίζεται να δηλώνει: «Παράξενο, και τολμώ να πω εντελώς προβληματικό, το γεγονός όλοι θέλουν να πάνε στο πανεπιστήμιο. Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο; Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι και δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ». Τα ellinikahoaxes.gr εξέτασαν το βίντεο, που ήταν από μια συνομιλία του κ. Μητσοτάκη με τον διανοητή κ. Στέλιο Ράμφο, και ανακάλυψαν ότι «οι δηλώσεις του κ. Μητσοτάκη, όπως παρουσιάζονται στο βίντεο, είναι προϊόν συρραφής δύο διαφορετικών φράσεων προκειμένου να αλλοιωθεί το νόημα όσων είπε».

Αξίζει ένα μπράβο στα παιδιά των ellinikahoaxes.gr που αποκαλύπτουν αυτές τις διαδικτυακές απάτες, αλλά οι τελευταίες θα έχουν -παρά την αποκάλυψή τους- βαθύτερες συνέπειες στον πολιτικό διάλογο. Είναι γνωστό ότι οι πολιτικοί κλωθογυρίζουν τον λόγο τους από τον φόβο των παρερμηνειών. Απαιτούνται ειδικές δεξιότητες για να αποκρυπτογραφηθεί ο λόγος τους και οι πολίτες πάντα μένουν με το παράπονο «γιατί δεν μας τα είχατε πει...»

Μέχρι τώρα ο μεγαλύτερος κίνδυνος ήταν να απομονωθούν μερικές λέξεις, να αποσιωπηθούν τα συμφραζόμενα, για να δημιουργηθούν αρνητικές εντυπώσεις. Με την αναβάθμιση της παραπληροφόρησης που κάνουν κάποια τρολ με περίεργα ρωσικά ονόματα, όπως το «Περεcτρόικα», δημιουργείται ο φόβος ότι και το «καλημέρα» μπορεί να συρραφθεί με τη λέξη «κρίση» και να εμφανιστεί ο πολιτικός να χαιρετίζει όσα δεινά έχουν τύχει στη χώρα. Ετσι, ο κ. Μητσοτάκης μιλούσε για την αναγκαιότητα της τεχνικής εκπαίδευσης: «Τι πάει να πει όλοι στο πανεπιστήμιο; Σε χώρες όπως η Ελβετία, η Γερμανία, άνω του 50% των παιδιών κατευθύνονται στην τεχνική εκπαίδευση (...) και έχουν πολύ δημιουργικές και ουσιαστικές καριέρες, και προσοδοφόρες τολμώ να πω, και αξιοποιώντας τις δεξιότητες και τις ικανότητες τις οποίες έχουν. Εδώ στην Ελλάδα θεωρείται, η επαγγελματική εκπαίδευση είναι το αποπαίδι μιας ήδη προβληματικής παιδείας...»

Αργότερα αναφέρθηκε στην αριστεία, η οποία κατά τον κ. Μητσοτάκη «είναι ακριβώς αυτό που λέει ο Στέλιος (Ράμφος). Ξεπερνώ τις δυνατότητές μου. Ή δοκιμάζομαι και φτάνω στα όρια αυτού που μπορώ να φτάσω. Δεν είμαστε όλοι ίδιοι, δεν είμαστε όλοι ίσοι, δεν πρόκειται να γίνουμε ποτέ όλοι ίδιοι, αλλά η λογική τού ότι προσπαθώ, αγωνίζομαι, δουλεύω, δουλεύω σκληρά...».


Πηγή  https://www.kathimerini.gr/1030287/opinion/epikairothta/politikh/h-anava8mish-ths-apaths