Χρήστος Σταϊκούρας: Οι Σταθμοί Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας

2024-07-10

Εγκαινιάστηκαν, σήμερα, οι Σταθμοί Ασφαλούς Στάθμευσης Φορτηγών στο Αερινό Μαγνησίας και στην Αταλάντη Φθιώτιδας, παρουσία του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σταϊκούρα και του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιου για τις Υποδομές, Νίκου Ταχιάου.

Οι νέες υποδομές είναι μέρος του έργου του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για την κατασκευή τεσσάρων ασφαλών και προστατευμένων χώρων στάθμευσης φορτηγών, κατά μήκος των Αυτοκινητοδρόμων της χώρας, το οποίο εντάχθηκε στο συγχρηματοδοτούμενο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη – CEF».

Οι χώροι στάθμευσης διαθέτουν, μεταξύ άλλων, χώρους ανάπαυσης και αποδυτήρια για τους οδηγούς, δωρεάν WiFi και χρήση τηλεόρασης, εύκολη πρόσβαση σε εστίαση και πρατήρια καυσίμων, καθώς και εγκαταστάσεις ασφαλείας, με συστήματα 24ωρης παρακολούθησης.

Η «Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.» κατασκεύασε δύο χώρους στάθμευσης βαρέων οχημάτων στο Αερινό, με 36 θέσεις στάθμευσης φορτηγών και στον εξωτερικό χώρο επιπλέον 20 θέσεις στάθμευσης ΙΧ και δύο λεωφορείων ανά κατεύθυνση. Το συνολικό κόστος του έργου είναι 3,7 εκ. ευρώ. Εξ αυτού, τα 2,6 εκατ. ευρώ καλύπτονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 1,1 εκατ. ευρώ από την Εταιρεία.

Η Νέα Οδός Α.Ε. κατασκεύασε δύο χώρους στάθμευσης βαρέων οχημάτων στα ΣΕΑ Αταλάντης, αμφίπλευρα του Αυτοκινητοδρόμου, με 24 θέσεις συνολικά, καθώς και στα ΣΕΑ Επισκοπικού, στα Ιωάννινα, αμφίπλευρα του αυτοκινητοδρόμου Ιόνια Οδός, με 21 θέσεις. Το συνολικό κόστος του έργου ξεπέρασε τα 3,3 εκατ. ευρώ. Εξ αυτών, περίπου 2,5 εκατ. ευρώ καλύφθηκαν από την Ευρωπαϊκή Ένωση και 750.000 ευρώ από τη Νέα Οδό Α.Ε.

Η χρήση των παροχών στους σταθμούς γίνεται είτε επί τόπου, με έκδοση εισιτηρίου από αυτόματο μηχάνημα, είτε μέσω κράτησης από την ειδική πλατφόρμα «E-Service Platform».

Η συγκεκριμένη πλατφόρμα αναπτύχθηκε από το Υπουργείο, σε συνεργασία με το Ελληνικό Ινστιτούτο Μεταφορών, το Πανεπιστήμιο Πάτρας και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Μακεδονίας.

Ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σταϊκούρας δήλωσε:

«Οι σταθμοί αυτοί αντιμετωπίζουν ένα ουσιώδες πρόβλημα: την έλλειψη ασφαλών και προστατευόμενων χώρων στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων στην Ελλάδα.

Συνεπώς, με τη λειτουργία τους, παρέχεται η δυνατότητα στους επαγγελματίες οδηγούς να κάνουν το προβλεπόμενο διάλειμμά τους σε χώρους που διαθέτουν αξιοπρεπείς υποδομές ανάπαυσης, αλλά και σύγχρονες υπηρεσίες.

Η ανάπαυση των αυτοκινητιστών, άνθρωποι που κάνουν ένα απαιτητικό, επικίνδυνο και κουραστικό επάγγελμα, όπως και η οργανωμένη στάθμευση των βαρέων οχημάτων, είναι δυο παράγοντες οι οποίοι συμβάλλουν στη βελτίωση του επιπέδου οδικής ασφάλειας.

Πρόκειται για μια επένδυση ουσίας, η οποία αναβαθμίζει τον οδικό χάρτη της χώρας. Ένα έργο που αποδεικνύει ότι το Υπουργείο έχει τη βούληση, αλλά και την τεχνογνωσία, να συνεργάζεται τόσο με τον ιδιωτικό τομέα όσο και με τους επιστημονικούς φορείς, στην υλοποίηση έργων και την εισαγωγή τεχνολογιών, που βελτιώνουν το επίπεδο των υπηρεσιών προς τους χρήστες του εθνικού μας οδικού δικτύου».

Ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Υποδομές, Νίκος Ταχιάος σημείωσε:

«Σήμερα εγκαινιάζουμε δύο έργα τα οποία αποδεικνύουν ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών υλοποιεί με συνέπεια και συνέχεια δράσεις για την αναβάθμιση των συγκοινωνιακών υποδομών και τη βελτίωση της ασφάλειας των οδικών μετακινήσεων, οι οποίες σχεδιάστηκαν από την πρώτη Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη το 2019.

Η δημιουργία των χώρων στάθμευσης βαρέων οχημάτων, που παραδίδουμε σήμερα στο Αερινό και στην Αταλάντη ξεκίνησε το 2020. Η χρηματοδότηση του έργου έγινε κατά κύριο λόγο με κονδύλια από την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς εντάξαμε την κατασκευή των Σταθμών αυτών στο πρόγραμμα «Συνδέοντας την Ευρώπη» (CEF) με σκοπό τη βελτίωση των συνθηκών εργασίας των επαγγελματιών οδηγών βαρέων οχημάτων. Ένα μέρος του κόστους καλύφθηκε από ιδιώτες (τη «Νέα Οδός Α.Ε.» και «την Αυτοκινητόδρομος Αιγαίου Α.Ε.»).

Με τους νέους Σταθμούς Στάθμευσης που ολοκληρώσαμε, καλύπτουμε ένα σημαντικό κενό που υπήρχε μέχρι σήμερα σε χώρους ασφαλούς και προστατευόμενης στάθμευσης φορτηγών και επαγγελματικών οχημάτων, συμβάλλοντας έτσι στη βελτίωση της ασφάλειας κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου».